28.2.2019

Média hrdě hlásí, že kvalita bankovních služeb roste, ovšem například při srovnání se zahraničím to nestačí. Nedávno provedené výzkumy ukazují, že i když služby bank nízkonákladových či tradičních rostou a postupně se mezi nimi stírají rozdíly, je stále co zlepšovat.

Výzkum zachytil, že veškeré tradiční i moderní banky zlepšily kvalitu poskytovaných služeb. Index průměrného tržního benchmarku dokonce vzrostl o celá 4 % a zakotvil tak na úrovni 55 procentních bodů. Při srovnání jednotlivých bank se jako nejlepší ukázala banka Air Bank. Špatně se však neumístila ani Česká Spořitelna, která se umístila na druhém místě a třetí místo obsadilo mBank, ta je současně považována za největšího skokana v této oblasti za poslední rok.

Přesto platí, že ačkoliv banky poskytují velice dobré služby a stírají se mezi nimi rozdíly, banky nejsou schopny analyzovat skutečné potřeby klientů. A to je hlavním a nejvíce viditelným problémem. Zaměstnanci bank se při výzkumu ve formě „mystery shopping“ ukázali jako značně pasivní v případě, že má zákazník nějaký problém. Tento problém často neřešili vůbec nebo neadekvátně. Když je problém vyřešen, často zákazník přechází k jiné bance.

Banky by však měly být dle odborníků aktivnější a problém každého zákazníka řešit, třeba tím, že mu nabídnou produkt jiný, nový a tím uspokojí jeho potřeby. Je proto třeba v dnešní době zaujmout aktivnější přístup z pozice bankovních úředníků. Co se však týče uzavírání nových smluv, zde jsou obchodníci ochotní a aktivní až dost. V případě komplexnějšího řešení potřeb klientů však aktivita rozhodně nestačí a je třeba ji do celého procesu mnohonásobně více zapojit. V tuto chvíli můžeme pouze doufat, že banky a obchodníci začnou pracovat i  v této sféře a my se tak dokážeme vyrovnat i zahraničí.

 

 

 

Abychom vám mohli web lépe přizpůsobit, uchováváme soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Potřebuji více informací