
Vedení mnichovské značky se rozhodlo nepodepsat multilaterální dohodu na COP26, jejíž součástí byl od roku 2040 prodej jen elektrických vozů. Z dobrého důvodu. Nespočet automobilových značek na nás poslední dobou chrlí roky, po kterých už budou nabízet výhradně elektrické vozy bez spalování fosilních paliv. BMW si však myslí, že k takové strategii nestačí jen samotné rozhodnutí automobilek, ale i intenzivní zapojení dalších stran.
Vedoucí strategie udržitelnosti BMW Thomas Becker v rozhovoru pro Dezeen přiznal, že si společnost nestanovila rok, od kterého skončí se spalovacími motory. Nejprve je totiž nutné, aby závazné cíle splnily i jednotlivé státy, zejména pak ty chudší. „V Nizozemsku a Norsku vše funguje, tyto trhy budou plně elektrické a my zde budeme prodávat pouze elektromobily. Ale dnes nemůžeme s jistotou říct, že stejnou práci odvedou za stejný časový úsek i jiné země,“ uvedl Becker, který jako příklad použil nabíjecí infrastrukturu v Itálii.Není se co divit. Zatímco v Norsku a Nizozemsku připadá na 1000 automobilů sedm až devět veřejných dobíjecích stanic, v Itálii je to pouze 0,4 dobíječky. Podle Beckera za to mohou především nedostatečné vládní aktivity a slabé politické vedení.
To však neznamená, že by se BMW nepochlubilo nějakým nesmělým plánem pro příští roky. Tak třeba věří, že v roce 2030 bude polovina prodaných aut elektrických. Ve stejném termínu chce společnost elektrifikovat značky Rolls-Royce a Mini. Becker závěrem rozhovoru připomíná, že přechod BMW na čistou elektromobilitu bez infrastruktury přiměje zákazníky nakupovat starší ojetiny se spalovacím motorem, které prostředí znečišťují ještě víc než moderní vozy.