16.11.2021

Vedení mnichovské značky se rozhodlo nepodepsat multilaterální dohodu na COP26, jejíž součástí byl od roku 2040 prodej jen elektrických vozů. Z dobrého důvodu. Nespočet automobilových značek na nás poslední dobou chrlí roky, po kterých už budou nabízet výhradně elektrické vozy bez spalování fosilních paliv. BMW si však myslí, že k takové strategii nestačí jen samotné rozhodnutí automobilek, ale i intenzivní zapojení dalších stran.

Vedoucí strategie udržitelnosti BMW Thomas Becker v rozhovoru pro Dezeen přiznal, že si společnost nestanovila rok, od kterého skončí se spalovacími motory. Nejprve je totiž nutné, aby závazné cíle splnily i jednotlivé státy, zejména pak ty chudší. „V Nizozemsku a Norsku vše funguje, tyto trhy budou plně elektrické a my zde budeme prodávat pouze elektromobily. Ale dnes nemůžeme s jistotou říct, že stejnou práci odvedou za stejný časový úsek i jiné země,“ uvedl Becker, který jako příklad použil nabíjecí infrastrukturu v Itálii.Není se co divit. Zatímco v Norsku a Nizozemsku připadá na 1000 automobilů sedm až devět veřejných dobíjecích stanic, v Itálii je to pouze 0,4 dobíječky. Podle Beckera za to mohou především nedostatečné vládní aktivity a slabé politické vedení.

To však neznamená, že by se BMW nepochlubilo nějakým nesmělým plánem pro příští roky. Tak třeba věří, že v roce 2030 bude polovina prodaných aut elektrických. Ve stejném termínu chce společnost elektrifikovat značky Rolls-Royce a Mini. Becker závěrem rozhovoru připomíná, že přechod BMW na čistou elektromobilitu bez infrastruktury přiměje zákazníky nakupovat starší ojetiny se spalovacím motorem, které prostředí znečišťují ještě víc než moderní vozy.

Abychom vám mohli web lépe přizpůsobit, uchováváme soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Potřebuji více informací