s42202_logo_cnb

Už máte mobilní aplikaci České peníze?

29.5.2018

Česká banka informuje o vzniku první oficiální aplikace České národní banky, která uživatelům umožní si detailně prohlížet české bankovky a mince a zejména jim poskytne možnost se seznámit s jejich ochrannými prvky. Vše lze provádět prostřednictvím mobilních zařízení a s iOS a Androidem. Existuje také varianta pro tablety s operačním systémem Windows.

wallet-2668502_960_720

Spropitné: Problém doby karetní

28.5.2018

V dnešní době jde hotovost zcela stranou, bezhotovostně už je možné platit v internetových a kamenných obchodech, a především také restauracích. Tím se značně otevírají některé možnosti a samozřejmě se jiné možnosti naopak uzavírají. Zejména je řeč o spropitném neboli tringeltu.

bitcoin-3215559_960_720

Bitcoiny se mohou brzy dotknout i obyčejných lidí

25.5.2018

Mnozí z nás o bitcoinech neboli virtuální měně určitě slyšeli, dovoluji si však myslet, že i přesto je v České republice mnoho lidí, kteří nemají tušení, o čem je řeč. Bohužel jde svět dopředu a virtuální realita pomalu začíná zastírat skutečnou realitu. Bitcoiny tak mají možnost se dostat do popředí celého dění. Důkazem je například i to, že zatímco ještě nedávno byla tato měna pod určitým zámkem a bylo obchodování s ní omezeno, nyní se centrální banka přiklání k názoru, vydávat ji za skutečnou měnu. A to je posun skutečně pořádný.

GDPR-blog-header

Přichází GDPR, komu prospěje?

22.5.2018

Evropské nařízení zvané GDPR vstoupí v platnost 25. května 2018 a již nyní je jisté, že obchodníci budou po zákaznících vyžadovat mnoho doplňujících údajů a podpisů. Již nyní je tato inovace v obchodních řetězcích patrná, protože lidé musí měnit své věrnostní kartičky a vše stvrzovat novým podpisem či souhlasem. Ačkoliv to tak na první pohled nevypadá, prospěch by z této aktivity měli mít zejména spotřebitelé.

e-commerce-3406613_960_720

Reklamní prostor stál v roce 2017 přes 100 miliard korun

14.5.2018

Reklama je dnes na každém rohu, to si povšimnul asi každý občan České republiky. Málokoho však napadne, že za každou z těchto reklamních prostor se platí, a ne zrovna málo. Ať už jde však o jakoukoliv reklamu, reklamní výdaje jenom za rok 2017 převýšily hranici 100 miliard korun, zhruba polovina těchto výdajů přitom putovala přímo do televize.

Abychom vám mohli web lépe přizpůsobit, uchováváme soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Potřebuji více informací